Uno Telefoni på listan över Sveriges 50 hetaste tillväxtföretag

post-img

Computer Sweden gör varje år en lista över Sveriges 50 hetaste tillväxtföretag inom IT och Telekom-industrin. Fram till den 19:e november kan man läsa om de nominerad företagen på computersweden.se. Här ser man även urvalskriterier och vem som sitter i juryn. År 2013 var det Uno Telefonis tur, som då blev utvald till ett av Computer Swedens HIT-bolag (Hitbolaget Uno Telefoni). Dessa är alla företag som har en hype, är innovativa och har en hög tillväxt.

Vad står Uno Telefoni för

Uno Telefoni är i grund och botten ett företag som erbjuder växel- och operatörstjänster i molnet. De erbjuder olika tjänster beroende på arbetares olika behov, de erbjuder fast pris och det är gratis att ringa inom växeln. Vidare erbjuder man svarsgrupp, köfunktioner och kundunikt välkomstmeddelande. Det finns så klart även IVR (tonvalstyrning) att tillgå. Det finns sedan en mängd andra funktioner, så som telefonist, hänvisning, telefonbok för hela företaget, kortnummer, telefonkonferens, faxbrevlåda, samtalsinspelning och integration med Outlook och Exchange. Listan blir längre och längre. Men vad Uno Telefoni verkligen har förstått är hur viktigt det är med bra support. De säger själva att när du behöver hjälp så är det just hjälp som du ska få.

Uno Support

Uno Support är öppet dygnet runt 365 dagar per år. Uno Telefoni har alltså anpassat sig efter sina kunders behov, eftersom en del av kunderna faktiskt har öppet dygnet runt. Det spelar inte heller någon som helst roll hur ofta, hur länge, vilken tid på dygnet eller hur många ärenden du behöver hjälp med. All support ingår. Även uppgraderingar och service och underhåll ingår i supporten. Uno Telefoni utvecklas hela tiden och lanserar hela tiden nya funktioner. Alla kunder får kostnadsfritt ta del av dessa och man kan som kund prata eller mejla direkt med en tekniker om man vill, utan mellanhänder. Detta innebär att nästan alla ärenden som kommer in till supporten avhjälps vid första kontakten och detta hjälper dig att spara både tid och energi. Om man vill prova Uno Support innan man blir kund så får man gärna göra det. Det är bara att ringa in eller mejla och ställa frågor eller bolla tankar.

Framtiden för Uno Telefoni

Det kanske är mycket av denna öppenheten som gav Uno Telefoni en plats på HIT-listan 2013. Det verkar inte heller som om företaget på något sätt har stannat av i utvecklingen. De har vunnit flera utmärkelser sedan dess. Det är ett företag som ständigt förnyar sig och som hänger med i tiden. Detta är som vi alla vet A och O för teknikbolag idag. Det senaste när det gäller Uno Telefoni är att de planerar att ändra strategi för att locka större företag med upp till 500 anställda genom att specialanpassa växelkonfigurationerna och samtidigt öka möjligheterna för integration av tredjepartsapplikationer. De anser att konkurrensen växer, så då är lösningen att öppna upp för fler funktioner och öka kundens valmöjligheter. Kundanpassning och integration är viktiga byggstenar för framtiden. Om de har rätt när det gäller denna strategi kommer vi kanske att få läsa om det nästa år i en ny artikel från Computer Sweden.

Leave a reply

Message

Name

Website